DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 08.11.2020 09:49:12 

 

JOP DOZ Blatno 
Plzeň hl.n.seř.n. (mimo) - Žatec západ (mimo)

  • aktuální verze - blatno_1-00.zip (356 kB)  
    (poslední změna 27.7.2015)
     
  • gvd 2013-2014
    scénář je volně inspirován reálnou situací z několika období minulého grafikonu, kdy v důsledku
    nepřetržitých výluk na sousedních hlavních elektrifikovaných tazích (Plzeň - Cheb a Sokolov - Cheb)
    musela být nákladní doprava provážena po zdejší sklonově náročné trati v motorové trakci s postrky
    (namátkou výběr zaváděných odklonových vlaků ČD-C: 2 páry relačních směsek, uhlí z pánve a
    vyrovnávky zpět - 2x Plzeň teplárna v blackboxech, 2x Plzeň Škoda, 1x Budějovice, 1x Planá,
    1x Písek/Strakonice, 2 páry vápence do pánve, obvyklé manipuláky;
    k tomu občasní soukromníci: ložené ucelenky z vlečky v Kaznějově, tranzitující cisterny UNIDO;
    zajímavosti u osobního dopravce: přepravy žraloků k provoznímu ošetření za výlukou)
     
  • simulace zachycuje stav dle reálné předlohy po instalaci elektronických stavědel ESA 11 (2004-2006);
    již před výstavbou velkého DOZ-1 byly sice části tratě racionalizovány, ovšem ne zcela vhodně vzhledem 
    k tehdejšímu provozu (s využitím samovratných přestavníků apod.);
    nově vybudovaný systém dálkového řízení dopravy z dispečerského pracoviště v Blatně u Jesenice byl
    první stavbou tohoto druhu na nekoridorové vedlejší trati;
    prostřednictvím JOP DOZ jsou dvěma dispečery ve směně (výpravčí 1 - pro úsek Žatec západ mimo až
    Blatno + dirigující dispečer D3 Blatno - Bečov a Protivec - Bochov; výpravčí 2 - pro úsek Žihle - Plzeň
    hl.n.seř.n. mimo) ovládána elektronická stavědla v žst. Kaznějov (Třemošná - Horní Bříza - Kaznějov -
    Plasy), žst. Blatno (Mladotice - Žihle - Blatno - Petrohrad - Kryry) a žst. Podbořany (Vroutek - Podbořany
    - Kaštice - Žabokliky); zatímco ve stanicích se stavědlovými ústřednami (Kaznějov, Blatno a Podbořany)
    jsou současně zřízena regulérní ovládací pracoviště s možností převzetí obsluhy celého příslušejícího
    úseku na místní ovládání, včetně navazujících TZZ a PZZ, v ostatních podřízených stanicích s pouhými
    delokalizovanými částmi stavědla napojujícími místní periferie se nacházejí pouze desky nouzových obsluh
     
  • vhodné pro zobrazení na 3 monitory
    (nacentrováno pro rozlišeni 1280 x 1024 při velikosti políčka x=8, y=10)
     
      
     
  • orientační plánek oblasti 
      
      
     
    (modré šipky znázorňují povolený směr obsluhy / vjezdu na některé manipulační koleje)
       
  • vstupy do oblasti:
    • Pp - Plzeň hl.n.seř.n. (směr Plzeň)
    • Zz - Žatec západ (směr Žatec, Most, Chomutov)
    • Kral - Kralovice (směr Rakovník; trať dlouhodobě nesjízdná)
    • Je - Jesenice (směr Rakovník)
    • Zl - Žlutice (směr Bečov nad Teplou)
    • Lu - Lubenec (směr Bečov nad Teplou)
    • Vk - Vilémov u Kadaně (směr Kadaň; pravidelná doprava zasavena)
       
  • vedlejší a pomocné vstupy do oblasti:
    • Tra-S - do stanice Třemošná u Plzně (vlečka ŠKODA JS)
    • Tra-S - do stanice Třemošná u Plzně (vlečka Třemošná)
    • Tra-K - do stanice Třemošná u Plzně (vlečka Kamenina Třemošná)
    • Kn-vl. - do stanice Kaznějov (vlečka LB MINERALS Kaznějov)
    • Bl-6a - do stanice Blatno u Jesenice (účelové kolejiště správy trati, točna)
    • Po-ZKZ - do stanice Podbořany (vlečka LASSELSBERGER Podbořany)
    • Po-VÚ - do stanice Podbořany (Vojenská vlečka č.1 - Podbořany)
       
  • stanice a zastávky:
    • zBH - zastávka Plzeň-Bílá Hora
    • zBo - zastávka Plzeň-Bolevec
    • zTra - zastávka Plzeň-Orlík
    • Tra - stanice Třemošná u Plzně (zásobník povelů č. 02)
    • zHB - zastávka Horní Bříza zastávka
    • HB - stanice Horní Bříza (zásobník povelů č. 02) 
    • zOb - zastávka Obora u Kaznějova
    • Kn - stanice Kaznějov (zásobník povelů č. 02) 
    • Py - stanice Plasy (zásobník povelů č. 02) 
    • zHH - zastávka Horní Hradiště
    • zMd - zastávka Mladotice zastávka
    • Md - stanice Mladotice (zásobník povelů č. 03) 
    • zPo - zastávka Potvorov
    • Zh - stanice Žihle (zásobník povelů č. 03) 
    • zPa - zastávka Pastuchovice
    • Bl - stanice Blatno (zásobník povelů č. 03) 
    • zSt - zastávka Stebno
    • Ph - stanice Petrohrad (zásobník povelů č. 03) 
    • Kry - stanice Kryry (zásobník povelů č. 03) 
    • Vr - stanice Vroutek (zásobník povelů č. 04) 
    • Po - stanice Podbořany (zásobník povelů č. 04) 
    • Ks - stanice Kaštice (zásobník povelů č. 04) 
    • zKn - zastávka Kněžice
    • zCe - zastávka Čejkovice
    • Zk - stanice Žabokliky (zásobník povelů č. 04) 
    • zLi - zastávka Libočany
       
    • zKt - zastávka Krty (na trati Jesenice - Blatno)
       
    • zZa - zastávka Záhořice (na trati Žlutice - Lubenec - Blatno)
    • Pr - dopravna Protivec (na trati Žlutice - Lubenec - Blatno)
    • Ch - dopravna Chýše (na trati Žlutice - Lubenec - Blatno)
    • zLce - zastávka Libkovice (na trati Žlutice - Lubenec - Blatno)
    • zLu - zastávka Lubenec zastávka (na trati Žlutice - Lubenec - Blatno)
    • Lu - dopravna Lubenec (na trati Žlutice - Lubenec - Blatno)
    • zLez - zastávka Ležky (na trati Žlutice - Lubenec - Blatno)
    • zMal - zastávka Malměřice (na trati Žlutice - Lubenec - Blatno)
       
    • zTr - zastávka Trojany (na trati Kralovice - Mladotice)
       
    • zVi - zastávka Vitčice (na trati Vilémov - Kaštice)
    • zCh - zastávka Chotěbudice (na trati Vilémov - Kaštice)
    • Kd - dopravna Krásný Dvůr (na trati Vilémov - Kaštice)
    • zVT - dopravna Vysoké Třebušice (na trati Vilémov - Kaštice)
       
  • pokyny k technologii:
    • většina mezistaničních úseků je z hlediska řízení dopravy tvořena jediným prostorovým oddílem
      (integrované TZZ - obdoba automatického hradla bez návěstního bodu), avšak má zřízeny indikace
      postupného obsazování dílčích podúseků daného prostorového oddílu;
      reálné stavědlo by Vás nenechalo postavit další vlakovou cestu do obsazeného mezistaničního úseku,
      dokud jej vlak neopustí a nevjede do následující stanice, (případnou následnou volbu by pouze zařadilo
      do zásobníku povelů);
      nicméně ve Staničáři toto momentálně nelze skloubit (buďto lze nastavit mezistaniční úsek s jedinou
      indikací, zobrazující obsazení úplně celého oddílu, přičemž do něj nelze postavit novou cestu, nebo lze
      indikovat postupný pohyb vlaku mezi stanicemi zobrazováním dílčích obsazených podúseků, avšak s onou
      nedokolnalostí, že po uvolnění první vzdalovací indikace se nesprávně začne stavět další vlaková cesta);
      toto nemá jiné řešení, nežli že si budete jako dispečer hlídat "administrativně" stavění následných vlakových
      cest až po uvolnění celého mezistaničního úseku
    • na JOP u traťového úseku Blatno - Lubenec - Žlutice (na trati se zjednodušeným řízením
      provozu dle předpisu D3) jsou zřízeny indikace vzdálených přejezdů (nacházejících se až
      v části tratě mezi Lubencem a Žluticemi), proto vstupním bodem pro simulaci je dopravna
      Žlutice ("Zl"); některé vlaky ovšem do simulace vstupují nebo jízdu končí již v Lubenci a za tímto
      účelem je použit mezilehlý vstup  ("Lu"); přijetí vlaku z Lubence ve směru Blatno povolte až
      po příjezdu protisměrného vlaku do Lubence; podobně i vlaky končící v Lubenci vyžadují pozornost
      obsluhy - musíte je po příjezdu do cílové dopravny smazat z informačního okna ("pragotronu")
    • na odbočných tratích není zřízeno TZZ - dopravna je většinou řízena dle D3 nebo D2 (do/z Jesenice), 
      před přijetím vlaku do oblasti si sami hlídejte odhlášku za předchozím vlakem (vstupující vlak
      přijměte až po vyjetí protisměrného odjíždějícího vlaku ven ze simulace)
    • záložní soupravy (pro případ, že by Vám v simulaci chyběly od předchozích končících obratových
      vlaků) jsou zpravidla nabízeny buďto jako pomocné soupravy z depa v Blatně, nebo jako zvláštní
      soupravové vlaky z Plzně nebo z Žatce