díky původnímu zařízení, spuštěnému do provozu v roce 1967, se stal úsek Plzeň - Cheb nejstarší
dálkově ovládanou tratí na území tehdejší ČSSR;
více se lze dočíst v článku v článku Jaroslava Tlapy na spz.logout.cz/zabezpec/plzen.html
v letech 2009-2010 v souvislosti s rekonstrukčními a optimalizačními pracemi na III.TŽK byla starší
zabezpečovací zařízení v řízených dopravnách a traťových úsecích nahrazena elektronickými stavědly
a trojznakým autoblokem a postupně po kratších úsecích spouštěno dálkové ovládání DOZ1 od AŽD
v současnosti je trať (dočasně s výjimkou úseku Svojšín mimo - Pavlovice mimo) již ovládána dvěma
dispečery z obslužného pracoviště v Plzni (dispečer DOZ1 pro úsek Plzeň-Jižní předměstí mimo - Pavlovice
mimo, dispečer DOZ2 pro úsek Pavlovice včetně - Cheb mimo)
pro správné zobrazení kolejiště je třeba nainstalovat do počítače nové fonty
"jop-stanicar-high.ttf" a "jop-stanicar-wide.ttf" (jsou rovněž součástí archivu se stanicí; obvyklý způsob instalace fontů ve Windows se provádí
přes nabídku Start - Ovládací panely - Písma, přetažením příslušného .ttf souboru do okna s fonty)
simulace je stavěna na rozšířenou plochu se 3 monitory
(vhodné rozlišení 1280 x 1024 při velikosti políčka x=10)
3 pozice obrazovky
klávesy "1", "2" a "3" na textové klávesnici
orientační plánek oblasti (s vyznačenými vstupy a oblastmi zásobníků povelů)